online / Ze sbírek GHMP – Tomáš Císařovský: Vernisážový cyklus, 1994

Ze série videokomentářů k uměleckým dílům ze sbírek Galerie hlavního města Prahy. Tomáš Císařovský komentuje díla z vernisážového cyklu, která vznikla v 90. letech 20. století.

Sbírka Galerie hlavního města Prahy se soustřeďuje na umění 19., 20. a 21. století a roztříděna je do pěti podsbírek (malba, plastika, kresba, grafika a nábytek). Těžiště sbírkové činnosti však leží v umění druhé poloviny 20. století, a zejména v současném umění, jež v posledních letech bohatě přispívá k rozvoji podsbírky fotografie a nových médií. V současnosti GHMP spravuje přibližně 17 000 předmětů.

komentář Tomáše Císařovského

online / Ze sbírek GHMP – Josef Bolf: Cassiopeia, 2016–2017

Ze série videokomentářů k uměleckým dílům ze sbírek Galerie hlavního města Prahy. Josef Bolf komentuje dílo Cassiopeia z rozmezí let 2016 a 2017.

Sbírka Galerie hlavního města Prahy se soustřeďuje na umění 19., 20. a 21. století a roztříděna je do pěti podsbírek (malba, plastika, kresba, grafika a nábytek). Těžiště sbírkové činnosti však leží v umění druhé poloviny 20. století, a zejména v současném umění, jež v posledních letech bohatě přispívá k rozvoji podsbírky fotografie a nových médií. V současnosti GHMP spravuje přibližně 17 000 předmětů.

komentář Josefa Bolfa

online / Ze sbírek GHMP – Tomáš Císařovský, V knihovně, 1989

Ze série videokomentářů k uměleckým dílům ze sbírek Galerie hlavního města Prahy. Tomáš Císařovský komentuje dílo z masarykovského cyklu V knihovně z roku 1989.

Sbírka Galerie hlavního města Prahy se soustřeďuje na umění 19., 20. a 21. století a roztříděna je do pěti podsbírek (malba, plastika, kresba, grafika a nábytek). Těžiště sbírkové činnosti však leží v umění druhé poloviny 20. století, a zejména v současném umění, jež v posledních letech bohatě přispívá k rozvoji podsbírky fotografie a nových médií. V současnosti GHMP spravuje přibližně 17 000 předmětů.

komentář Tomáše Císařovského

online / Ze sbírek GHMP – Josef Bolf, Obličeje, 2000–2003

Ze série videokomentářů k uměleckým dílům ze sbírek Galerie hlavního města Prahy. Josef Bolf komentuje díla souhrnně nazývaná Obličeje z let 2002 až 2003.

Sbírka Galerie hlavního města Prahy se soustřeďuje na umění 19., 20. a 21. století a roztříděna je do pěti podsbírek (malba, plastika, kresba, grafika a nábytek). Těžiště sbírkové činnosti však leží v umění druhé poloviny 20. století, a zejména v současném umění, jež v posledních letech bohatě přispívá k rozvoji podsbírky fotografie a nových médií. V současnosti GHMP spravuje přibližně 17 000 předmětů.

komentář Josefa Bolfa

online / Ze sbírek GHMP – František Skála, Shark, 1992

Ze série videokomentářů k uměleckým dílům ze sbírek Galerie hlavního města Prahy. František Skála komentuje dílo Shark z roku 1992.

Sbírka Galerie hlavního města Prahy se soustřeďuje na umění 19., 20. a 21. století a roztříděna je do pěti podsbírek (malba, plastika, kresba, grafika a nábytek). Těžiště sbírkové činnosti však leží v umění druhé poloviny 20. století, a zejména v současném umění, jež v posledních letech bohatě přispívá k rozvoji podsbírky fotografie a nových médií. V současnosti GHMP spravuje přibližně 17 000 předmětů.

komentář Františka Skály

online / Ze sbírek GHMP – Jiří Kovanda, Poezie a politika, 1988

Ze série videokomentářů k uměleckým dílům ze sbírek Galerie hlavního města Prahy. Jiří Kovanda komentuje dílo Poezie a politika z roku 1988.

Sbírka Galerie hlavního města Prahy se soustřeďuje na umění 19., 20. a 21. století a roztříděna je do pěti podsbírek (malba, plastika, kresba, grafika a nábytek). Těžiště sbírkové činnosti však leží v umění druhé poloviny 20. století, a zejména v současném umění, jež v posledních letech bohatě přispívá k rozvoji podsbírky fotografie a nových médií. V současnosti GHMP spravuje přibližně 17 000 předmětů.

komentář Jiřího Kovandy

online / Ze sbírek GHMP – Petr Nikl, Chlapec s medvídkem, 1991

Ze série videokomentářů k uměleckým dílům ze sbírek Galerie hlavního města Prahy. Petr Nikl komentuje dílo Chlapec s medvídkem z roku 1991.

Sbírka Galerie hlavního města Prahy se soustřeďuje na umění 19., 20. a 21. století a roztříděna je do pěti podsbírek (malba, plastika, kresba, grafika a nábytek). Těžiště sbírkové činnosti však leží v umění druhé poloviny 20. století, a zejména v současném umění, jež v posledních letech bohatě přispívá k rozvoji podsbírky fotografie a nových médií. V současnosti GHMP spravuje přibližně 17 000 předmětů.

komentář Petra Nikla

online / Ze sbírek GHMP – Rudolf Sikora, z cyklu Pozemšťan I, 1996–1998

Pokračování série videokomentářů k uměleckým dílům ze sbírek Galerie hlavního města Prahy. Komentář Rudolfa Sikory k serigrafiím z cyklu Pozemšťan I.

Sbírka Galerie hlavního města Prahy se soustřeďuje na umění 19., 20. a 21. století a roztříděna je do pěti podsbírek (malba, plastika, kresba, grafika a nábytek). Těžiště sbírkové činnosti však leží v umění druhé poloviny 20. století, a zejména v současném umění, jež v posledních letech bohatě přispívá k rozvoji podsbírky fotografie a nových médií. V současnosti GHMP spravuje přibližně 17 000 předmětů.

komentář Rudolfa Sikory

online / Ze sbírek GHMP – Jiří Černický, Heroin Crystal, 1995

Ze série videokomentářů k uměleckým dílům ze sbírek Galerie hlavního města Prahy. Jiří Černický hovoří o díle Heroin Crystal z roku 1995.

Sbírka Galerie hlavního města Prahy se soustřeďuje na umění 19., 20. a 21. století a roztříděna je do pěti podsbírek (malba, plastika, kresba, grafika a nábytek). Těžiště sbírkové činnosti však leží v umění druhé poloviny 20. století, a zejména v současném umění, jež v posledních letech bohatě přispívá k rozvoji podsbírky fotografie a nových médií. V současnosti GHMP spravuje přibližně 17 000 předmětů.

komentář Jiřího Černického

online / Mezi válkou a uměním – Antonín Kratochvíl, Pavlína Vogelová a Jan Mrkvička

Pusťte si záznam debatu s Antonínem Kratochvílem, kurátorkou Pavlínou Vogelovou a ředitelem Humanitární a rozvojové sekce organizace Člověk v tísni Janem Mrkvičkou. Moderátor Petr Vizina.

Debata vznikla jako doprovodný program výstavy Antonín Kratochvíl: Fotoeseje, kterou bylo možné navštívit v Domě U Kamenného zvodu, nebo virtuálně na webu Galerie hlavního města Prahy.

online debatu možno shlédnout zde