online / Divoké devadesátky / filmový výběr na DAFilms

K výstavě Heroin Crystal – Generace devadesátých let v GHMP jsme spolu se streamovací platformou DAFilms vytvořili filmový výběr, který doplní komplexní pohled na posledních deset let dvacátého století.

Devadesátá léta byla pro českou i slovenskou společnost obdobím velkých změn. Na některé z nich dnes vzpomínáme s nostalgií, jiné bychom raději vymazali z paměti. Ve výběru hraných i dokumentárních filmů tohoto speciálu jsme se snažili vytvořit plastický obraz tehdejší doby. Od osobních příběhů až po politické kauzy.

Počátek této dekády byl spojený s pocitem radosti, neomezené svobody a ohledáváním hranic nově nabyté demokracie. Se skomírajícím režimem se s humorem uskupení kolem Divadla Sklep vypořádal režisér Tomáš Vorel v legendárním Kouři, naopak Martin Šulík ve filmu Všechno co mám rád poukázal, že se svobodou přichází i osobní zodpovědnost a potřeba činit zásadní životní rozhodnutí.

Symbolem devadesátých let se stala ekonomická transformace, kterou poháněl všudypřítomný rozvoj podnikání. Není proto divu, že se vliv podnikatelů začal čím dál více dostávat i do politiky a s ním přicházela i korupce a různé formy mafiánských praktik. Propojováním politiky s podnikáním na Slovensku se zabývala režisérka Barbora Berezňáková v dokumentárním filmu Skutok sa stal nebo na české straně pak Radim Procházka v jeho Drnovickém cartenacciu.

Filmový výběr naleznete zde.

online / Divoké devadesátky / filmový výběr na DAFilms

K výstavě Heroin Crystal – Generace devadesátých let v GHMP jsme spolu se streamovací platformou DAFilms vytvořili filmový výběr, který doplní komplexní pohled na posledních deset let dvacátého století.

Devadesátá léta byla pro českou i slovenskou společnost obdobím velkých změn. Na některé z nich dnes vzpomínáme s nostalgií, jiné bychom raději vymazali z paměti. Ve výběru hraných i dokumentárních filmů tohoto speciálu jsme se snažili vytvořit plastický obraz tehdejší doby. Od osobních příběhů až po politické kauzy.

Počátek této dekády byl spojený s pocitem radosti, neomezené svobody a ohledáváním hranic nově nabyté demokracie. Se skomírajícím režimem se s humorem uskupení kolem Divadla Sklep vypořádal režisér Tomáš Vorel v legendárním Kouři, naopak Martin Šulík ve filmu Všechno co mám rád poukázal, že se svobodou přichází i osobní zodpovědnost a potřeba činit zásadní životní rozhodnutí.

Symbolem devadesátých let se stala ekonomická transformace, kterou poháněl všudypřítomný rozvoj podnikání. Není proto divu, že se vliv podnikatelů začal čím dál více dostávat i do politiky a s ním přicházela i korupce a různé formy mafiánských praktik. Propojováním politiky s podnikáním na Slovensku se zabývala režisérka Barbora Berezňáková v dokumentárním filmu Skutok sa stal nebo na české straně pak Radim Procházka v jeho Drnovickém cartenacciu.

Filmový výběr naleznete zde.

online / Divoké devadesátky / filmový výběr na DAFilms

K výstavě Heroin Crystal – Generace devadesátých let v GHMP jsme spolu se streamovací platformou DAFilms vytvořili filmový výběr, který doplní komplexní pohled na posledních deset let dvacátého století.

Devadesátá léta byla pro českou i slovenskou společnost obdobím velkých změn. Na některé z nich dnes vzpomínáme s nostalgií, jiné bychom raději vymazali z paměti. Ve výběru hraných i dokumentárních filmů tohoto speciálu jsme se snažili vytvořit plastický obraz tehdejší doby. Od osobních příběhů až po politické kauzy.

Počátek této dekády byl spojený s pocitem radosti, neomezené svobody a ohledáváním hranic nově nabyté demokracie. Se skomírajícím režimem se s humorem uskupení kolem Divadla Sklep vypořádal režisér Tomáš Vorel v legendárním Kouři, naopak Martin Šulík ve filmu Všechno co mám rád poukázal, že se svobodou přichází i osobní zodpovědnost a potřeba činit zásadní životní rozhodnutí.

Symbolem devadesátých let se stala ekonomická transformace, kterou poháněl všudypřítomný rozvoj podnikání. Není proto divu, že se vliv podnikatelů začal čím dál více dostávat i do politiky a s ním přicházela i korupce a různé formy mafiánských praktik. Propojováním politiky s podnikáním na Slovensku se zabývala režisérka Barbora Berezňáková v dokumentárním filmu Skutok sa stal nebo na české straně pak Radim Procházka v jeho Drnovickém cartenacciu.

Filmový výběr naleznete zde.

online / Divoké devadesátky / filmový výběr na DAFilms

K výstavě Heroin Crystal – Generace devadesátých let v GHMP jsme spolu se streamovací platformou DAFilms vytvořili filmový výběr, který doplní komplexní pohled na posledních deset let dvacátého století.

Devadesátá léta byla pro českou i slovenskou společnost obdobím velkých změn. Na některé z nich dnes vzpomínáme s nostalgií, jiné bychom raději vymazali z paměti. Ve výběru hraných i dokumentárních filmů tohoto speciálu jsme se snažili vytvořit plastický obraz tehdejší doby. Od osobních příběhů až po politické kauzy.

Počátek této dekády byl spojený s pocitem radosti, neomezené svobody a ohledáváním hranic nově nabyté demokracie. Se skomírajícím režimem se s humorem uskupení kolem Divadla Sklep vypořádal režisér Tomáš Vorel v legendárním Kouři, naopak Martin Šulík ve filmu Všechno co mám rád poukázal, že se svobodou přichází i osobní zodpovědnost a potřeba činit zásadní životní rozhodnutí.

Symbolem devadesátých let se stala ekonomická transformace, kterou poháněl všudypřítomný rozvoj podnikání. Není proto divu, že se vliv podnikatelů začal čím dál více dostávat i do politiky a s ním přicházela i korupce a různé formy mafiánských praktik. Propojováním politiky s podnikáním na Slovensku se zabývala režisérka Barbora Berezňáková v dokumentárním filmu Skutok sa stal nebo na české straně pak Radim Procházka v jeho Drnovickém cartenacciu.

Filmový výběr naleznete zde.

Kdo jsme: Psychoanalýza Ukrajinců / filmové promítání k výstavě Invaze / Invasion / Вторгнення (uk/en titulky)

Dokumentární film je kolektivním psychoterapeutickým sezením ve formátu filmu, během jehož sledování si divák musí vzpomenout na to všechno, co se stalo, a pochopit jakým způsobem to ovlivnilo Ukrajince.

V ukrajinštině s anglickými titulky.

Po skončení filmu bude následovat diskuse.

Umění tkaní a jeho cesta / filmové promítání k výstavě Invaze / Invasion / Вторгнення (uk/en titulky)

Ukrajinské tkaní – filmová cesta napříč tisíciletími

Umění tkaní a jeho cesta je příběh o ukrajinské identitě pojatý estetikou tkalcovských výrobků a jejich používáním v obřadech. Snímek se skládá z 8 epizod, z nichž každá vypráví o odlišném druhu lidového tkaní.

V ukrajinštině s anglickými titulky.

Slavík zpívá. Dokud hlas má / filmové promítání k výstavě Invaze / Invasion / Вторгнення (uk/en titulky)

Ukrajinština – mýty a realita

Dokumentární film Slavík zpívá. Dokud hlas má je průkopnickou a monumentální studií problematiky jazykové otázky na Ukrajině. Autoři zkoumají hlubší příčiny a důsledky současné konfrontace kolem ukrajinského jazyka.

V ukrajinštině s anglickými titulky.

Dědictví národa / filmové promítání k výstavě Invaze / Invasion / Вторгнення (uk/en titulky)

Ukrajinská tradiční výšivka – příběhy, které mění osudy

Ve filmu Dědictví národa se organicky prolínají dvě roviny. První – etnografická – ukazuje neuvěřitelnou rozmanitost unikátních ornamentů, vyšívacích technik, střihů, které závisí na regionu vzniku „vyšyvanky“. Druhá rovina jsou příběhy lidí, jejichž životy změnila „vyšyvanka“ – zachránila, spojila, stala se symbolem nekonečna nebo poslední naděje…

V ukrajinštině s anglickými titulky.

Projekce filmu Coco / k výstavě Frida Kahlo – Fotografie

Coco (2017, Lee Unkrich, Adrian Molina), 105 min

Navzdory prazvláštnímu rodinnému zákazu muziky se Miguel touží stát uznávaným hudebníkem jako je jeho idol, Ernesto de la Cruz. V touze dokázat svůj talent se Miguel souhrou neuvěřitelných okolností ocitne v překrásné a barevné Říši mrtvých. Tam potká okouzlujícího šejdíře Hectora a společně se vypraví na strhující cestu odhalit skutečný příběh Miguelovy rodiny.

 

Oficiální trailer

Wild Wild Horses / TriangulUM 2021 / Mezi člověkem a zvířetem: přednáška, projekce a diskuze

Komponovaný program o aktuálních trendech v přemýšlení o soužití člověka a zvířat. Jak se chovají zvířata, co prožívají a jak se k nim chováme a proč? Jakou symboliku mají koně v pop music? A jak jsou reflektována zvířata v současném uměleckém videu?

  • 14.00 úvodní slovo, představení programu a hostů: Tereza Špinková
  • 14.15–14.45 projekce uměleckých videí s tematikou zvířat (Denisa Langrová, Lea Petříková, David Přílučík, Vladimír Turner)
  • 15.00–15.30 Dupot koní v pop music: hudební publicisté Miloš Hroch (A2larm, Kontext N, The Wire) a Pavel Turek (Respekt) zvou na jízdu pop music, kde se ozývá dupot koní. V komentované pouštěčce videoklipů se zaměří na revizi kovbojství a Divokého západu v populární hudbě a provedou tvorbou rappera Lil Nas X, zpívajícího queer kovboje Orvilla Pecka nebo experimentální hudebnice Eartheater
  • 15.45–16.45 moderovaná diskuze s etoložkou Jitkou Bartošovou (ČZU) a teoretičkou critical animal studies Terezou Vandrovcovou; v rámci diskuze se dotkneme toho, co je to etologie, čím se zabývají současné obory zkoumající práva zvířat a jaké vyvstávají etické otázky v našem soužití se zvířaty (velkochovy, výzkumy, vegetariánství, domácí mazlíčci, ochrana zvířat ve volné přírodě, zooterapie)

Pořadatelé: GHMP v rámci programu Umění pro město a Neolokator.
Akce je zdarma

 

Bližší popis projektu

Více informací o projektu TriangulUM

Prosíme účastníky o dodržování aktuálních protiepidemických opatření!

 

Pořadatelé
GHMP v rámci programu Umění pro město a Neolokator