online / Síla komunit / filmový výběr na DAFilms

K výstavě John Wehrheim: Paradise Lost jsme spolu se streamovací platformou DAFilms vytvořili filmový výběr, který rozšíří kontext výstavy o další příběhy komunit. Ve výběru je také dostupný film Na prahu ráje, který doplňuje výstavu o rozhovory s bývalými obyvateli tábora Taylor Camp.

V minulosti byl život ve společenství samozřejmostí i životní nutností. Ať už šlo o širokou rodinu, kmen nebo vesnici. Dnes je život v komunitě vědomou volbou. A jak ji budovat a udržovat se musí její členové znovu učit. Přinášíme vám dokumentární i hrané filmy, které se tématem komun a komunit zabývají.

Do komunit se uchylují často lidé, kteří jsou odsouváni na okraj společnosti jako ve snímku Pod úrovní moře o životě v pouštní osadě, jejíž obyvatelé se rozhodli žít bez tekoucí vody a elektřiny. Hrdinové filmů Zastavit bušící srdce a Disco se rozhodli pro komunitu z náboženských důvodů. I společný zájem lidi stmeluje. Ve snímku Jiskra je to ochrana přírody, což společenství dovede od environmentálního aktivismu až k anarchismu. V 70. letech vybudovala skupina hipíků malou komunitu na Havaji, o vyznavačích marihuany a nudismu vypráví film Na prahu ráje, který uvádíme při příležitosti nové výstavy v Galerii hlavního města Prahy John Wehrheim: Paradise Lost.

Filmový výběr naleznete zde.

online / Síla komunit / filmový výběr na DAFilms

K výstavě John Wehrheim: Paradise Lost jsme spolu se streamovací platformou DAFilms vytvořili filmový výběr, který rozšíří kontext výstavy o další příběhy komunit. Ve výběru je také dostupný film Na prahu ráje, který doplňuje výstavu o rozhovory s bývalými obyvateli tábora Taylor Camp.

V minulosti byl život ve společenství samozřejmostí i životní nutností. Ať už šlo o širokou rodinu, kmen nebo vesnici. Dnes je život v komunitě vědomou volbou. A jak ji budovat a udržovat se musí její členové znovu učit. Přinášíme vám dokumentární i hrané filmy, které se tématem komun a komunit zabývají.

Do komunit se uchylují často lidé, kteří jsou odsouváni na okraj společnosti jako ve snímku Pod úrovní moře o životě v pouštní osadě, jejíž obyvatelé se rozhodli žít bez tekoucí vody a elektřiny. Hrdinové filmů Zastavit bušící srdce a Disco se rozhodli pro komunitu z náboženských důvodů. I společný zájem lidi stmeluje. Ve snímku Jiskra je to ochrana přírody, což společenství dovede od environmentálního aktivismu až k anarchismu. V 70. letech vybudovala skupina hipíků malou komunitu na Havaji, o vyznavačích marihuany a nudismu vypráví film Na prahu ráje, který uvádíme při příležitosti nové výstavy v Galerii hlavního města Prahy John Wehrheim: Paradise Lost.

Filmový výběr naleznete zde.

online / Síla komunit / filmový výběr na DAFilms

K výstavě John Wehrheim: Paradise Lost jsme spolu se streamovací platformou DAFilms vytvořili filmový výběr, který rozšíří kontext výstavy o další příběhy komunit. Ve výběru je také dostupný film Na prahu ráje, který doplňuje výstavu o rozhovory s bývalými obyvateli tábora Taylor Camp.

V minulosti byl život ve společenství samozřejmostí i životní nutností. Ať už šlo o širokou rodinu, kmen nebo vesnici. Dnes je život v komunitě vědomou volbou. A jak ji budovat a udržovat se musí její členové znovu učit. Přinášíme vám dokumentární i hrané filmy, které se tématem komun a komunit zabývají.

Do komunit se uchylují často lidé, kteří jsou odsouváni na okraj společnosti jako ve snímku Pod úrovní moře o životě v pouštní osadě, jejíž obyvatelé se rozhodli žít bez tekoucí vody a elektřiny. Hrdinové filmů Zastavit bušící srdce a Disco se rozhodli pro komunitu z náboženských důvodů. I společný zájem lidi stmeluje. Ve snímku Jiskra je to ochrana přírody, což společenství dovede od environmentálního aktivismu až k anarchismu. V 70. letech vybudovala skupina hipíků malou komunitu na Havaji, o vyznavačích marihuany a nudismu vypráví film Na prahu ráje, který uvádíme při příležitosti nové výstavy v Galerii hlavního města Prahy John Wehrheim: Paradise Lost.

Filmový výběr naleznete zde.

online / Síla komunit / filmový výběr na DAFilms

K výstavě John Wehrheim: Paradise Lost jsme spolu se streamovací platformou DAFilms vytvořili filmový výběr, který rozšíří kontext výstavy o další příběhy komunit. Ve výběru je také dostupný film Na prahu ráje, který doplňuje výstavu o rozhovory s bývalými obyvateli tábora Taylor Camp.

V minulosti byl život ve společenství samozřejmostí i životní nutností. Ať už šlo o širokou rodinu, kmen nebo vesnici. Dnes je život v komunitě vědomou volbou. A jak ji budovat a udržovat se musí její členové znovu učit. Přinášíme vám dokumentární i hrané filmy, které se tématem komun a komunit zabývají.

Do komunit se uchylují často lidé, kteří jsou odsouváni na okraj společnosti jako ve snímku Pod úrovní moře o životě v pouštní osadě, jejíž obyvatelé se rozhodli žít bez tekoucí vody a elektřiny. Hrdinové filmů Zastavit bušící srdce a Disco se rozhodli pro komunitu z náboženských důvodů. I společný zájem lidi stmeluje. Ve snímku Jiskra je to ochrana přírody, což společenství dovede od environmentálního aktivismu až k anarchismu. V 70. letech vybudovala skupina hipíků malou komunitu na Havaji, o vyznavačích marihuany a nudismu vypráví film Na prahu ráje, který uvádíme při příležitosti nové výstavy v Galerii hlavního města Prahy John Wehrheim: Paradise Lost.

Filmový výběr naleznete zde.

online / Síla komunit / filmový výběr na DAFilms

K výstavě John Wehrheim: Paradise Lost jsme spolu se streamovací platformou DAFilms vytvořili filmový výběr, který rozšíří kontext výstavy o další příběhy komunit. Ve výběru je také dostupný film Na prahu ráje, který doplňuje výstavu o rozhovory s bývalými obyvateli tábora Taylor Camp.

V minulosti byl život ve společenství samozřejmostí i životní nutností. Ať už šlo o širokou rodinu, kmen nebo vesnici. Dnes je život v komunitě vědomou volbou. A jak ji budovat a udržovat se musí její členové znovu učit. Přinášíme vám dokumentární i hrané filmy, které se tématem komun a komunit zabývají.

Do komunit se uchylují často lidé, kteří jsou odsouváni na okraj společnosti jako ve snímku Pod úrovní moře o životě v pouštní osadě, jejíž obyvatelé se rozhodli žít bez tekoucí vody a elektřiny. Hrdinové filmů Zastavit bušící srdce a Disco se rozhodli pro komunitu z náboženských důvodů. I společný zájem lidi stmeluje. Ve snímku Jiskra je to ochrana přírody, což společenství dovede od environmentálního aktivismu až k anarchismu. V 70. letech vybudovala skupina hipíků malou komunitu na Havaji, o vyznavačích marihuany a nudismu vypráví film Na prahu ráje, který uvádíme při příležitosti nové výstavy v Galerii hlavního města Prahy John Wehrheim: Paradise Lost.

Filmový výběr naleznete zde.

Na prahu ráje (The Edge of Paradise), 2018 / promítání dokumentárního filmu (en)

Snímek Na prahu ráje se věnuje výpovědím obyvatelů Taylor Campu.
Po projekci proběhne debata s producentem filmu a autorem vystavovaných fotografií Johnem Wehrheimem.

Film je v anglickém znění s českými titulky.
Diskuse v angličtině.

online / Divoké devadesátky / filmový výběr na DAFilms

K výstavě Heroin Crystal – Generace devadesátých let v GHMP jsme spolu se streamovací platformou DAFilms vytvořili filmový výběr, který doplní komplexní pohled na posledních deset let dvacátého století.

Devadesátá léta byla pro českou i slovenskou společnost obdobím velkých změn. Na některé z nich dnes vzpomínáme s nostalgií, jiné bychom raději vymazali z paměti. Ve výběru hraných i dokumentárních filmů tohoto speciálu jsme se snažili vytvořit plastický obraz tehdejší doby. Od osobních příběhů až po politické kauzy.

Počátek této dekády byl spojený s pocitem radosti, neomezené svobody a ohledáváním hranic nově nabyté demokracie. Se skomírajícím režimem se s humorem uskupení kolem Divadla Sklep vypořádal režisér Tomáš Vorel v legendárním Kouři, naopak Martin Šulík ve filmu Všechno co mám rád poukázal, že se svobodou přichází i osobní zodpovědnost a potřeba činit zásadní životní rozhodnutí.

Symbolem devadesátých let se stala ekonomická transformace, kterou poháněl všudypřítomný rozvoj podnikání. Není proto divu, že se vliv podnikatelů začal čím dál více dostávat i do politiky a s ním přicházela i korupce a různé formy mafiánských praktik. Propojováním politiky s podnikáním na Slovensku se zabývala režisérka Barbora Berezňáková v dokumentárním filmu Skutok sa stal nebo na české straně pak Radim Procházka v jeho Drnovickém cartenacciu.

Filmový výběr naleznete zde.

online / Divoké devadesátky / filmový výběr na DAFilms

K výstavě Heroin Crystal – Generace devadesátých let v GHMP jsme spolu se streamovací platformou DAFilms vytvořili filmový výběr, který doplní komplexní pohled na posledních deset let dvacátého století.

Devadesátá léta byla pro českou i slovenskou společnost obdobím velkých změn. Na některé z nich dnes vzpomínáme s nostalgií, jiné bychom raději vymazali z paměti. Ve výběru hraných i dokumentárních filmů tohoto speciálu jsme se snažili vytvořit plastický obraz tehdejší doby. Od osobních příběhů až po politické kauzy.

Počátek této dekády byl spojený s pocitem radosti, neomezené svobody a ohledáváním hranic nově nabyté demokracie. Se skomírajícím režimem se s humorem uskupení kolem Divadla Sklep vypořádal režisér Tomáš Vorel v legendárním Kouři, naopak Martin Šulík ve filmu Všechno co mám rád poukázal, že se svobodou přichází i osobní zodpovědnost a potřeba činit zásadní životní rozhodnutí.

Symbolem devadesátých let se stala ekonomická transformace, kterou poháněl všudypřítomný rozvoj podnikání. Není proto divu, že se vliv podnikatelů začal čím dál více dostávat i do politiky a s ním přicházela i korupce a různé formy mafiánských praktik. Propojováním politiky s podnikáním na Slovensku se zabývala režisérka Barbora Berezňáková v dokumentárním filmu Skutok sa stal nebo na české straně pak Radim Procházka v jeho Drnovickém cartenacciu.

Filmový výběr naleznete zde.

online / Divoké devadesátky / filmový výběr na DAFilms

K výstavě Heroin Crystal – Generace devadesátých let v GHMP jsme spolu se streamovací platformou DAFilms vytvořili filmový výběr, který doplní komplexní pohled na posledních deset let dvacátého století.

Devadesátá léta byla pro českou i slovenskou společnost obdobím velkých změn. Na některé z nich dnes vzpomínáme s nostalgií, jiné bychom raději vymazali z paměti. Ve výběru hraných i dokumentárních filmů tohoto speciálu jsme se snažili vytvořit plastický obraz tehdejší doby. Od osobních příběhů až po politické kauzy.

Počátek této dekády byl spojený s pocitem radosti, neomezené svobody a ohledáváním hranic nově nabyté demokracie. Se skomírajícím režimem se s humorem uskupení kolem Divadla Sklep vypořádal režisér Tomáš Vorel v legendárním Kouři, naopak Martin Šulík ve filmu Všechno co mám rád poukázal, že se svobodou přichází i osobní zodpovědnost a potřeba činit zásadní životní rozhodnutí.

Symbolem devadesátých let se stala ekonomická transformace, kterou poháněl všudypřítomný rozvoj podnikání. Není proto divu, že se vliv podnikatelů začal čím dál více dostávat i do politiky a s ním přicházela i korupce a různé formy mafiánských praktik. Propojováním politiky s podnikáním na Slovensku se zabývala režisérka Barbora Berezňáková v dokumentárním filmu Skutok sa stal nebo na české straně pak Radim Procházka v jeho Drnovickém cartenacciu.

Filmový výběr naleznete zde.

online / Divoké devadesátky / filmový výběr na DAFilms

K výstavě Heroin Crystal – Generace devadesátých let v GHMP jsme spolu se streamovací platformou DAFilms vytvořili filmový výběr, který doplní komplexní pohled na posledních deset let dvacátého století.

Devadesátá léta byla pro českou i slovenskou společnost obdobím velkých změn. Na některé z nich dnes vzpomínáme s nostalgií, jiné bychom raději vymazali z paměti. Ve výběru hraných i dokumentárních filmů tohoto speciálu jsme se snažili vytvořit plastický obraz tehdejší doby. Od osobních příběhů až po politické kauzy.

Počátek této dekády byl spojený s pocitem radosti, neomezené svobody a ohledáváním hranic nově nabyté demokracie. Se skomírajícím režimem se s humorem uskupení kolem Divadla Sklep vypořádal režisér Tomáš Vorel v legendárním Kouři, naopak Martin Šulík ve filmu Všechno co mám rád poukázal, že se svobodou přichází i osobní zodpovědnost a potřeba činit zásadní životní rozhodnutí.

Symbolem devadesátých let se stala ekonomická transformace, kterou poháněl všudypřítomný rozvoj podnikání. Není proto divu, že se vliv podnikatelů začal čím dál více dostávat i do politiky a s ním přicházela i korupce a různé formy mafiánských praktik. Propojováním politiky s podnikáním na Slovensku se zabývala režisérka Barbora Berezňáková v dokumentárním filmu Skutok sa stal nebo na české straně pak Radim Procházka v jeho Drnovickém cartenacciu.

Filmový výběr naleznete zde.