intervence_2 Adam Vačkář: První a poslední věci

Název v pořadí druhé Intervence v Colloredo-Mansfeldském paláci parafrázuje název knihy H. G. Wellse First and Last Things. Zabývá se tématem duchovně chátrající společnosti a důsledky materiální nadprodukce.

Umělec se vrací k osvědčenému motivu zátiší „nature morte”, jež se jako žánr začalo šířit převážně v 17. století. Nejedná se však o plátna, ale o fotografie uvadajících květin či květin umělých, které jsou kombinované s živými, aniž by se daly na první pohled rozeznat. Soubor snímků doplňuje projekt Margin of Hope, který vznikl na začátku roku 2014 v Maroku. Zprostředkovává záznam střetu konzumní a původní domorodé společnosti, ve které figurují plastové lahve nejen jako výchozí materiál k dalšímu zpracování, ale také jako katalyzátor víry v lepší budoucnost. V tanečním sále Vačkář nechal prostor ambientní minimalistické hudbě a partiturám, jejichž „noty“ prostřílel pistolí.

Adam Vačkář (*1979) studoval na pražské Vysoké škole uměleckoprůmyslové a pařížské École Nationale Superiére des Beaux-arts. V Galerii hlavního města Prahy vystavuje potřetí (Start-up I., Hrubý domácí produkt).